Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 29 februari 2012

Stilla dag



Diakon Ulrika och jag har idag planerat Stilla dagen i Porsökyrkan nästa lördag den 10 mars kl 9.30-16.30. En dag av vila för kropp och själ. Vi är i stillhet och tystnad med möjlighet till kristen djupmeditation. Under dagen kan man även måla, göra en stilla vandring i kyrkorummet, läsa, ta en ute-promenad... Det kommer också att finnas möjlighet till enskilda samtal med diakon eller präst. Vi tror att det blir en fin dag.
Det kostar 100 kr som inkluderar lunch och fika.
Anmälan görs till församlingens expedition 0920-277000 eller om du vill ta kontakt med mig 0920-277082. Anmälan helst senast 2 mars - så det är snart!


Så sade Herren Gud, Israels Helige:
Vänd om och var stilla,
då kan ni räddas,
genom lugn och tillit vinner ni styrka.
Jes 30:15


Tack för den här stunden då jag får vara för mig själv
i ro med mina tankar.
Just nu ställer inte någon några krav på mig.
Jag riktar min tanke mot dig, Gud.
Stillheten fyller mig med kraft
och jag vet att det är i dig
som jag lever, rör mig och är till.
Caroline Krook, Bön helt enkelt


Ett ljus i mörkret,
en stilla låga,
inga ord,
inga fraser,
endast stillhet,
vila,
tillit, 
kärlek.
Jag i dig.
Du i mig.
Per Harling, Hjärtats samtal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar