Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 28 februari 2012

En god dag



Efter en lång arbetsvecka med åtta dagar i sträck så ska jag vara ledig idag. Det känns bra. Jag beklagar mig inte, jag tycker att det är väldigt roligt. Men även om man tycker att det är meningsfullt och roligt så blir man trött... I en sådan här tjänst så använder man sig själv mycket som arbetsredskap och det är klart att det måste kännas. Det är märkligt hur hjärnan och tankarna ändå hänger med något sånär... för många intryck och känslor blir det under en arbetsvecka... åtminstone fungerar jag så.



Som tur var kom jag mig ut en stund mitt på dagen i går, när det var klart, soligt och vackert. Trots att jag lever i det här landskapet så kan jag inte sluta fascineras över den vita, rena snön mitt i stan!


Vi har redan mycket snö. Men i natt kom det ännu några centimeter till. I vissa villakvarter är det så höga snövallar så man ser nästan inte husen och det kan vara svårt att möta en annan bil på vägen. Vi har inte heller så mycket insyn - eller "utsyn" (utsikt).


Jag trodde inte att det skulle bli så fint väder idag, men nu ser jag att solen lyser lite blekt... härligt!

God dag.

2 kommentarer:

  1. Oj oj, så mycket snö! Och så fint när den är sådär riktigt vit. Här yrde snöflingor i luften igår, men idag har vi bara en isande vind.

    SvaraRadera
  2. Ja, när solen kommer fram är det jätte-fint nu!

    SvaraRadera