Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 28 februari 2012

En vårvinterpromenad

Dagen blev över all förväntan - väderleksmässigt. Nollgradigt och strålande sol.
Jag struntade i städningen och gick ut istället. Trots att vi får en gäst i veckan. Ibland måste man göra det roliga framför det nödvändiga. Och nu hör jag en korus av röster som säger: Roligt är också nödvändigt. Yes! Det skulle jag också ha sagt till andra. Men jag har svårare för att säga det till mig själv.

Promenaden blev lång och härlig.

Svårt att fånga på bild - men vallarna är så höga så man ser inte bilarna på vägen.


Träden speglar sig i vattnet.

En färgklick i allt det vita.


Här vid Lillavan träffade jag en man som tyckte att kommunen skulle sätta ut bänkar med renskinn - och en kaffeautomat. Ja, ingen dum idé! Han sa att det brukar alltid vara lä där, så det skulle vara en finfin plats att tillbringa soliga dagar på.

Genomsvettig och knallröd i ansiktet kom jag sedan hem. Vem har sagt att man blir pigg av att promenera? Jag satte mig i massagestolen (det lyxigaste vi äger) och somnade!

4 kommentarer:

  1. Andlöst vackert! Antar att det är samma sjö som vi njöt av en otroligt vacker ljus kväll i somras. Och du gjorde rätt i att välja promenaden före städningen, dammet ligger snällt kvar och väntar medan såna här vackra dagar måste fångas i flykten! Hoppas du sov gott...

    SvaraRadera
  2. Ja, Grekland.nu det är samma sjö. Jag ångrar inte att jag gick ut, städningen och dammet finns kvar, precis som du sa. Jag sov gott i natt.

    SvaraRadera
  3. Den presumtiva gästen säger att promenad är nödvändigt när man får gäster inte städning :-)

    SvaraRadera