Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 14 februari 2012

Trollhättan



Det är mysigt att få vara här hemma hos Cornelia. Hon jobbar den här veckan med en hemtenta, det är bra för då är hon hemma mycket - å andra sidan så får jag inte prata för mycket, fast hon är så nära! Det är lite påfrestande... Istället får jag försöka serva henne så mycket jag kan - och det är ju roligt!

Cornelia har så mysigt här i sin studentlägenhet, som är i fd sjukhuset i Trollhättan. Hon gillar 50-, 60-, 70-tal stil. På fotot ovan har hon satt ihop gamla filmstjärnor som hon hittat hemma i en liten låda. Och på väggen ovanför köksbordet har hon gamla LP-skivor med fodral, riktigt dekorativt. Lampan är köpt på Second hand i Boden.


Ikväll anlände Christofer till Trollhättan efter en tur upp till Hemavan och Umeå. Vi har ätit tillsammans alla tre och pratat. Så härligt! Bättre present på Alla hjärtans dag kan man inte få än att få träffa båda sina barn samtidigt! Christofer ska göra sitt ex-jobb i Göteborg den här våren och flyttar in till en lägenhet i Göteborg i morgon.
Både Christofer och Cornelia gör sista terminen på sina utbildningar, naturligtvis så handlar samtalen mycket om framtiden, CV:n, söka jobb, intervjuer, längtan, oro, förhoppningar...
Å, vad man önskar sina barn det bästa i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar