Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 29 maj 2011

Min tro bär inga dyrbara juveler

I dag på Bönsöndagen vill jaga citera en bön, som också finns som psalm i Den svenska Psalmboken, nr 770. Jag tycker mycket om den!

Som bonden tar ett fång av markens gröda
och lyfter den i tacksamhet mot Gud,
så bär jag fram min vardagstyngd och möda
och låter den stå naken inför Gud.

Min tro bär inga dyrbara juveler.
Jag kommer utan smycken till ditt hus.
Mitt liv är bara längtan, bara hud:
så kläd mig med din nåd. Du är min Gud.
Text: Ylva Eggehorn 1991

Exempelbild för ett program på datorn. Hoppas att den är tillåten att använda.

I dag på Mors Dag går mina tankar, förutom till min egen mor, till alla sörjande mödrar, som saknar sina barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar