Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 30 maj 2011

En ledig måndag

Egentligen har jag inte så mycket att skriva om idag. Jag har varit ledig  - och sjukt trött!! Det är först ikväll som jag har piggnat till något. När Owe hade slutat sitt jobb åkte vi (Nej! Jag GICK och Owe körde bil) till Granngården och handlade tomatplantor och lite annat smått och gott.










 Röda och gula tomatplantor har vi köpt. Foto: B.R.











Owe har ikväll satt lite potatis. Foto: B.R.







 Få se hur krafterna och vädret är imorgon, kanske blir det fortsatt plantering av växter. Innan jag lägger mig, ska jag ta mina sista tusen steg så att jag också idag kommer upp till 10 000 steg.

















Himmelske trädgårdsmästare.
I din vård ger jag mitt hjärta.
Gör du med det som du finner bäst,
men jag tror att det behöver vattnas.
Det känns torrt och hårt.
I dess djup är ett underbart frö 
som längtar att växa upp och blomma som en sol.
Käre Mästare, världen är full av hjärtan 
som vill att deras innersta längtan ska slå ut som lysande rosor.
Ta hand om oss alla så att din trädgård blir underbart vacker.
Dröj inte.
Elisabeth Gerle, I din hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar