Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 8 januari 2012

Operapremiär - Succé!

Det känns fantastiskt att vi får vara med om det här! Årets operapremiär i Luleå. I Porsökyrkan. I Nederluleå församling.

Sååå mycket arbete, så mycket tid som har lagts ned av de medverkande - de allra flesta på ideell basis. Fantastiskt! Mycket glädje och inspiration har också följt med i spåren.

Några bilder som min man tagit från minglet innan föreställningen (klicka på bilderna så blir de större):


En blandad skara av vise män och "vanligt" folk.



Kyrkans husmödrar Elaine och Anita hade förberett många små godbitar, som alla bjöds på.




Det var fullsatt i kyrksalen när föreställningen skulle börja.


I morgon berättar jag mer om själva Operaföreställningen. Du som bor här i närheten, passa på och gå till Bergnäskyrkan, Luleå i morgon (måndag) kl 19.00 och upplev hela framförandet själv med ljus och ljud och alla vackra kläder.

2 kommentarer:

  1. Roligt med en entusiastisk publik:-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev ju stående ovationer! Jag tror alla var mycket hänförda!

    SvaraRadera