Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 21 januari 2012

En dag i Stockholms city

Dagen har tillbringats i Stockhols city. In och ut ur många affärer.
Trängts med många andra i butiker med rea och halva rea-priset.






Hur än roligt det är att vandra runt i huvudstaden, shoppa, iaktta människor - så är ändå det bästa att få träffa människor som ens hjärta klappar extra för.
I går fick jag träffa min (styv)syster I och hennes sambo G! Underbart! Vi pratade och åt oss proppmätta på Mongolian. Det är nästan ett år sedan min syster och jag träffades senast.


Det bästa idag har varit mötet med min (styv)systerdotter J!


Vi gick längs Drottninggatan och letade efter en liten och alldeles nyöppnad (ca en månad sedan) restaurang som skulle heta Beijing 8. Där skulle hon arbeta...




Jo,där var hon! Det blev ett kärt återseende! Det var länge sedan sist. Vi bor alldeles för långt ifrån varandra.

Tyvärr blev bilden inte riktigt klar. Men de syns ändå hur fin hon är!


Här serveras ångkokta dumplings, degknyten med olika innehåll som t.ex. kyckling, biff, fläsk och grönsaker som doppas i dipsåser med ingefära och plommon, koriander, vitlök m.m. Det var mycket gott! Dessutom är fyllningarna ekologiska och närproducerade. Rekommenderas varmt!

Kvällen blir lugn och stillsam i min brors lägenhet - i förberedelse inför den spännande morgondagen.


Hans lilla men mycket charmiga lägenhet är delvis inredd från hans egen firma SB Nord. Se gärna fler av hans möbler från Mina länkar ovan.


1 kommentar:

  1. Åh, så trevligt du verkar ha haft det! Och vad kul att du kunde träffa I. och andra i hennes familj. Ska lägga den där restaurangen på minnet, kanske kan bli ett besök där nästa gång vi är i Stockholm.

    SvaraRadera