Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 7 januari 2012

Genrep

I kväll har min mamma, min make och jag varit på genrep i Porsökyrkan inför premiären av operan Amahl och nattgästerna i Porsökyrkan i morgon kväll. Det var en fantastisk upplevelse; sången, musiken, ljussättningen, kostymerna, en annorlunda, fin och berörande berättelse... mer berättar jag inte nu. Du som kan, kom och se och upplev själv!

Innan föreställningen var det lite mingel på kyrktorget

En sista koll i noterna...
Hjälp med påklädning...

Herdepojken Amahl och hans mamma. Mycket dramatik är det...

De vise männen med betjänt på besök hos Amahl och hans mamma.

Här är också herdakören med.

Mer avslöjar jag inte idag. Fortsättning följer... Det bästa är förstås att få uppleva föreställningen själv.
Gian Carlo Minottis opera framförs i morgon, söndag, kl 19.00 i Porsökyrkan, Luleå och måndag kl 19 i Bergnäskyrkan, Luleå.

P.s. Det är tillåtet att både skratta och gråta!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan du inte mejla sista bilden till mig, så får jag lägga den på min blogg också. Jag har ingen bild där Herdekören är med.

    SvaraRadera
  2. Ulrika, jag har skickat till din e-post.

    SvaraRadera