Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 26 maj 2012

Sommarvärme och utearbete


En pingstafton med sommarvärme och utearbete. Här håller Owe på med att såga ner en Korallkornell (vet ej om det är rättstavat) som blivit allt anskrämligare med tiden.


Naturligtvis hoppar kedjan av hela tiden på den gamla elsågen...


Nu är busken borta och istället har vi planterat fyra klottujor.


Den gamla säckkärran som stått bortglömd i ett skjul har fått en chans att bli synlig igen, ska väl få sig en liten genomgång så småningom...


Svartaronia har inköpts idag från Fagernäs trädgård, ska bli en liten häck-snutt. Kul med bär som man kan göra något av...


Mer Tuja...


Skönt med växter som sköter sig själva också... glada för att äppelträdet klarat vintern, det ser ut som det ska blomma... äppelträd som blommar tycker jag är så vackert.

Glad för en skön dag!
 

Nu gör jag något nytt.
Det spirar redan,
märker ni det inte?
Jesaja 43:19

Det som förut var är förbi,
nu förkunnar jag något nytt.

Jesaja 42:9


Glad pingst!

2 kommentarer:

  1. Härligt ser det ut! Och fint blir det i er lilla trädgård. Här regnar det för fullt i två dar, men man får väl vara glad för vatten behövs alltid här. Hoppas även söndagen blir fin hos er, kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, Grekland.nu vi fick en skön söndag också. Det känns både i kropp och själ. Kram!

    SvaraRadera