Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 31 maj 2012

Sista maj

Det händer mycket just nu på jobbet och privat.
Privat så handlar det i första hand om barnen. Det är examensarbeten, flytt, framtidsfunderingar, väntan på besked...


 Mitt i allt detta så ska man komma ihåg att äta, sova, betala räkningar, tvätta, handla - och plantera så att inte de dyrbara plantorna blir förstörda...


 Vi har inte haft häck sedan vi bodde i Västerljung (utanför Trosa) i början av 90-talet. Det var en fin häck av Avenbok. Det går inte här uppe. Vi hoppas att den här häcken (Svartaronia) ska bli fin.


Tråkigt att man måste klippa ner den...


I kväll har jag ätit citron till kvällsmat - och lite till... 
Det kändes som om min kropp behövde det.


Nu ska jag vila mitt trötta huvud och försöka lita på det jag själv har påmint om i ett griftetal idag; vi kan bara ta en dag, ett ögonblick i sänder... och om vi kan, får vi mitt i allt som händer lita på att allt ju vilar i min Faders händer (Sv Ps 249).

Jag förtröstar på dig, Herre,
jag säger: Du är min Gud.
I din hand ligger mina dagar.
Psaltaren 31:15-16a, Bibel 2000

3 kommentarer:

  1. Spännande med häck! Det är så kul att se hur den växer år från år. Känner väl igen det där med oro/funderingar kring barnen och försöker också förtrösta...Det går bra ibland. Kram Trosasyster

    SvaraRadera
  2. Här är en till som går med funderingar, tankar och oro kring sånt som har med barnen att göra just nu. Flytta eller ej? Hur går det med tentorna? Hur blir det med det ekonomiska? Som sagt, förtrösta var ordet. Inte lätt, men värt ett försök...

    SvaraRadera