Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 17 maj 2012

Gungan

En dikt som följt mig sedan jag läste den härom kvällen. Efter mötet med den här dikten så anar jag gång på gång de där tunna trådarna som dikten talar om både i mitt eget och andras liv. Och det kittlar till inom mig på något märkligt sätt... tänk att man kan leva livet så... så skört... så tillitsfullt...


Gungan
Du gungar
i gungan
med tunna trådar
av ljus

trådarnas fäste
kan du inte se
de försvinner
bakom förståndet

men du gungar
i tillit
som ett barn

Kristina Wallbing, juni 2011

här kan du läsa Kristinas dikter 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar