Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 16 september 2012

Vernissage

Igår kväll promenerade vi iväg i regn och vattenpölar till ett renoverat fabrikshus där det var vernissage. Till vår förundran fann vi många eleganta damer med högklackade skor och snygga klänningar och frisyrer där - hur klarade de det i regnet?! Ibland känns det särskilt skönt att vara utländsk turist (Vi är alltså i Grekland hos min kusin).


Kommunen i Naousa har en särskild kulturavdelning med bl.a. studiecirklar i olika konsthantverk. Konstverken på utställningen var alltså inte gjorda av professionella konstnärer, utan av amatörer. Det var mycket imponerande! Det var både i olja, keramik, mosaik mm






Varför går jag inte oftare på konstutställningar? Det gör mig så glad och ger lust att skapa själv... Tyvärr så drunknar lusten ofta i alla "måsten". Men är det verkligen "måsten"? Egentligen? Jag måste nog fundera lite kring detta...

Om vad vi har gjort idag kan du läsa om på min kusins blogg här Aktuellt i Grekland

1 kommentar:

  1. Konstverken blir extra fina när man ser dem så här, avfotograferade ett och ett! Och jag håller med dej om att man blir glad när man ser sån här konst. Men usch vad det regnade...

    SvaraRadera