Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 5 september 2012

Håll mitt hjärta

I ett sammanhang som jag ska vara med i imorgon kommer en text av Björn Skifs att sjungas. Texten kan tolkas som en kärleksförklaring, men också som en bön till Gud, tänker jag. Vad tänker du? Hur kan man tolka den på fler sätt. Vet att sången sjungs på både begravningar och vigslar.

Jag citerar en del av texten:

Håll mitt hjärta - håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar och vill mig väl
Håll mitt hjärta - håll min själ

Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
 Ta mitt hjärta - ta min själ

Konstnär: Linnéa Nyberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar