Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 15 september 2012

Torghandel mm

Nu har vi upplevt grekiskt regn och åska ett par dagar - inte så olikt svenskt :-) Godhjärtade som vi är så gläds vi med grekerna som får sitt efterlängtade regn, vi bryr oss inte ett dugg om att vi får åka hem lika bleka som vi kom, speciellt inte jag!

Trots regnet har vi mycket trevligt. I dag har vi varit på marknaden i stan, det var kanske lite mindre folk och stånd än vad det brukar pga regnet. Många kom dock och veckohandlade frukt och grönsaker mm. Det fanns också kläder, husgeråd, verktyg och mycket annat. Själva handlade vi ett par sorters kryddor.



Sedan gick vi till ett mycket trevligt fik. Inredningen var hemtrevlig med många fina gamla detaljer.



 Från övervåningen

Vi köpte fikon och aprikosmarmelader som kom från deras egen gård. De var helt naturella. Hela familjen var på olika sätt involverade i arbetet. Maken säljer dessutom bl.a filtar från Naousa i en butik mittemot.




Min kusin skriver idag mer om fiket på sin blogg Aktuellt i Grekland här

Nej, nu är det dags för siesta...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar