Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 19 september 2012

"I Paulus fotspår"


Min kollega Paulus och jag :-)
"I Paulus fotspår" finns som titel på böcker, seminarier, bibelstudier mm. I dag fick jag själv gå i hans "fotspår", kliva upp på samma trappsteg, som enligt traditionen, Paulus stod på och predikade i Beroia (Veria).
Här predikade Aposteln Paulus
Ett vackert monument är iordningställt centralt i Veria till minne av Paulus besök i staden.
Här får Paulus uppenbarelsen och kallelsen att bege sig till Mackedonien.
En poäng i sammanhanget är att det finns en Moské sedan länge alldeles nära monumentet.


2 kommentarer:

  1. Så fint att se det kristna monumentet och moskén samsas på samma yta. Det skulle jag vilja se mer utav världen över, såsom det nya kapellet på Nederluleå kyrkogård och Guds hus som man bygger i Fisksätra.

    SvaraRadera
  2. Ja, Maria, jag håller med dig; mer av sådant i vår värld...

    SvaraRadera