Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 1 september 2012

En inspirerande dag

Tillsammans med mina arbetskamrater är jag i Stockholm på en kurs i Katarina kyrkan och Allhelgonakyrkan. Jag kan inte sätta ord på allt jag upplever och tänker på just nu. Dessutom är det svårt att blogga från min mobil... Men dagen har gett mycket inspiration och reflektion. Och en stor glädje att jag har den stora lyckan att få vara här med hela Porsökyrkans arbetslag och att vi får dela allt detta med varandra här och nu och allt vardagsarbete i vår kyrka hemma.

Mer om de här dagarna kommer säkert en annan dag då jag har hunnit smälta intrycken och lättare kan blogga...

Vi bor i en skön miljö på Ersta.

Utsikt från mitt fönster


Katarina kyrka

God natt


2 kommentarer:

  1. Det låter härligt! Och Stockholm är ju Stockholm, alltid värd ett besök...

    SvaraRadera
  2. Gott att höra att du har så fina arbetskamrater! Du får gärna dela med dig av intrycken från kursen vid ett senare tillfälle. Låter som en givande kurs!

    SvaraRadera