Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 23 november 2011

Utan att vända dig om

Man kan kommunicera på många olika sätt. Ibland kan det som sägs utan ord vara ännu starkare än ord som uttalas hörbart.



Du gick så nära förbi
men du gick bara
utan att vända dig om

Jag såg dig
- du har alltid berört mig

Min spontana impuls var att springa efter dig
och fråga hur du har det
Men jag vet - du måste bjuda in mig
det är på dina villkor

Du talade till mig ändå
mycket medvetet

Jag hörde din ryggs skrik, din förtvivlan
när du bara gick förbi
utan att vända dig om

Du haltade
Jag förstod. Du mår inte bra

Din rygg är rak, du är stolt
du kämpar och har strategiska mål

Du gick nära förbi
utan att vända dig om
Jag glömmer dig aldrig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar