Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 3 november 2011

Musik till tröst


I går kväll hade vi "Musik till tröst" i Porsökyrkan med sång av Catarina Grönlund. Lars Magnusson (vår musiker) spelade piano och orgel. Diakon Ulrika Enberg och jag turades om att läsa texter. Här är ett litet smakprov av texterna.
Jag fotade med min mobilkamera innan gudstjänstdeltagarna kom - därav de tomma bänkarna...




Du kommen är av ljus en gång
till ljuset går du åter,
du går till Den som livet är
och evigt dej i kärlek bär
och evigt leva låter,
du lämnar en förgänglig del
och går till Den som gör dej hel
i kärlek som ej gränser vet.
Där är din Gud och evighet.
Atle Burman



...Gud skall bo ibland dem, 
och de skall vara hans folk,
och Gud själv skall vara hos dem, 
och han skall torka alla tårar från deras ögon.
Döden skall inte finnas mer, 
och ingen sorg och ingen klagan
och ingen smärta skall finnas mer.
Ty det som en gång var är borta.
Uppenbarelseboken kap 21 vers 3-4


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar