Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 22 november 2011

En solig vinterdag

Solen lyste fint på grannens träd i morse. Det har varit en vacker vinterdag med några minusgrader.





Kanske dags att ställa undan trädgårdsstolarna....
I dag har jag bakat "Mormors saffranskaka" och det luktade så ljuvligt gott i huset. Jag var duktig och smakade inte ens en liten, liten bit. Nej, det kan man ju inte göra, det syns ju direkt! Jag har dessutom tänkt ge bort den ...



Enbärskransen jag köpte på loppmarknaden i Porsökyrkan i söndags pryder nu ytterdörren.
Annars hänger sommargardinerna envist kvar och pelargonerna blommar glatt och uppkäftigt i sina krukor.
Få se när julgardinerna kommer upp, vissa år har det blivit kvällen innan julafton ... ambitionen i år är att de ska vara uppe till första advent, åtminstone i vardagsrummet. Dagarna och tiden går dock oberoende av vilka gardiner man har och hur långt man hinner med alla sina ambitioner. Och tur är väl det.

2 kommentarer:

  1. H'rligt medsnön även om jag nu inte vill ha snö fullt lika länge som sist
    Ha en bra dag och hälsa till maken kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja, snön gör det ljusare.
    Tack för hälsningen, hälsa till din make!

    SvaraRadera