Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 20 november 2011

Tack och God natt!

Eftersom våran dator inte vill vara med just nu så skriver jag några rader via mobilen.
Det har varit en fin dag, tycker jag. Sådana här dagar känner jag en stor tacksamhet att jag får vara med... Och att det finns så många härliga människor i min omgivning.

Jag avslutar min kväll med en kvällsbön:

Lyft mig upp i din närhets tysta,rena,
klart lysande rymd,
att jag kan djupandas där,
dricka ur din vilas och din kärleks källa,
bli kvitt mig själv
Och allt som tröttat ut mig.
Så ska jag sedan samlad,
stärkt av din frid,
kunna uträtta och bära vad du önskar av mig.

E.B.Pusey, övers. Anders Frostenson

Tack och God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar