Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 27 november 2011

Adventshelg i Umeå


Owe och jag har varit i Umeå hos vår son och hans sambo i helgen.  Det blev en fin och innehållsrik helg.



Vi var i går bl.a. på Plantagen och köpte några större krukor, som vi behöver till våra växter. Där kunde man inte ta miste på att julen närmar sig...


Vi åt på ett mysigt ställe som heter göteborg. Umeås gamla fängelse. På kvällen när våra ungdomar var upptagna med annat var vi till min gamla barndomskompis och hennes make, som bor i Umeå. Det är alltid roligt att träffa dem! B och jag har känt varandra i 50 år! Femtio års vänskap! Det är ju fantastiskt! Inte konstigt att vi har mycket att prata om!







I dag var vi på en mycket fin adventsgudstjänst i Ålidhems kyrka. Det var Lisa Tegby som var präst. Hon höll en predikan som jag gillade skarpt.




Vi fick förstås också sjunga de välkända adventspsalmerna och lyssna på vacker körsång och härlig musik.




En trosbekännelse där vi alla fick läsa med visades på väggen. Här har jag bara tagit med den sista delen. Hela trosbekännelsen kommer en annan dag...




Helgen i Umeå avslutades med god mat hemma hos sonen och sambon. Det har känts mycket gott att få träffa dem och nu får vi se fram emot julen då vi får mötas igen. Veckorna fram till jul kommer säkert att gå fort. Det ska ju hinna hända ett och annat innan dess...
Medan jag har suttit här med bloggen så har min effektive man fixat adventsljusstakar i fönstren - så nu har vi fått adventsstämning här hemma också.
Så väntar då en ny arbetsvecka...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar