Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 27 november 2011

Första advent





Se, din konung kommer till dig.
Rättfärdig är han, seger är honom given.
I ringhet kommer han, ridande på en åsna, på en ung åsnehingst.
(Från profeten Sakarja kap 9)


Jesus konung utan like!
Du fyller idag mitt hjärta med fröjd.
Tack för att du nu,
 ännu en gång,
kommer till alla längtande och kämpande människor,
till alla vilsnegångna,
till alla som misslyckats,
till alla som i sin lycka har glömt dig.
Såsom alltid kommer du med den förvandlande makten i din kärlek.
Tack, Herre, för undret att du nu, i denna min andakt, kommer till mig.
(J Sörensson)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar