Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 8 november 2011

För mig är du en av de andra, för dig är jag en av de andra...

I en pappershög som jag tog tag i i dag, så hittade jag den här texten:

Andra lever starka och dugliga liv
Andra lyckas med sina äktenskap
Andra är alltid framgångsrika
Andra har stark kontakt med verkligheten
Andra kan alltid lösa sina problem
Andra har det alltid bättre.

Ingen har sina problem som jag
Ingen är så oduglig som jag
Ingen trasslar till sitt liv som jag
Ingen misslyckas så ofta som jag
Ingen är så hjälplös som jag

För mig är du en av de andra
För dig är jag en av de andra
Låt oss alltså "se in i varandras ansikten".

Peter Curman, Vänd dig om och ta emot mig

I grunden är vi rätt lika varandra vi människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar