Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 30 januari 2013

Något bortom



Det är något bortom bergen, bortom blommorna och sången,
det är något bakom stjärnor, bakom heta hjärtat mitt.
Hören - något går och viskar, går och lockar mig och beder:
Kom till oss, ty denna jorden den är icke riket ditt!

Dan Andersson, Omkring tiggarn från Luossa


I ett griftetal blev Dan Anderssons ord aktuella för mig. Jag tror att många kan känna igen sig i hans ord. Man kanske inte tror direkt på en Gud, eller en himmel - men ändå "något bortom", något mer, något osynligt, någonting gott att hoppas på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar