Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 17 oktober 2012

Skeppet

Efter en lång och intensiv dag avslutades min arbetsdag men en skön Cafékväll i Porsökyrkan. För programmet svarade Kristina Wallbing som läste sina egna dikter och berättade om deras tillkomst. Eleanor Harlin Siurumma sjöng och spelade piano. De hade ett fantastiskt fint samspel, dikterna och sångerna belyste varandra. Både Kristina och Eleanor kommer från Boden.





Kvällen började med att Kristina läste sin dikt "Skeppet". 


Skeppet
 Skeppet jag alltid väntat
spanat vid stränder
det skeppet kom
den natt jag gett upp
släckt min lykta
det skeppet kom
och jag såg det ej
förrän hela styrbord sida
strök sig mot min rygg
rev upp
havet i mig
 



Mer Kristina Wallbing blir det en annan dag. Tills vidare kan du läsa hennes dikter här

Tack Kristina och Eleanor för en underbar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar