Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 9 oktober 2012

Hösthälsning



Efter en skön ledig dag igår; med lunch med god vän, besök hos mamma och hennes man, kontakt med barnen, impulsköp av en mycket billig matta till köket - som inte var så snygg som jag trodde, och en snabb sväng till Colorama och kollade in tapeter till vardagsrummet - oj, oj, så svårt...
Så åker jag strax till Övertorneå med Lule- och Kalix-Torne kontrakt till regionalt präst- och diakonmöte tisdag och onsdag. Kanske blir det något blogginlägg därifrån.
Temat är I Guds tjänst, i världens mitt, i nådens famn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar