Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 3 oktober 2012

En vanlig onsdag

Inget speciellt tema dyker spontant upp i huvudet ikväll.
Det har varit en vanlig onsdag med möten, mail, telefonsamtal, bokningar - och dopsamtal ikväll. En allmänt bra dag.

Soligt och färggrant har det varit ute. Njöt när jag körde till jobbet i morse. Synd att jag  inte åker i så god tid att jag skulle kunna stanna och fotografera. Men - å andra sidan - man kanske inte alltid måste "ta vara" på allting, "göra" något av det, utan bara njuta i stunden som är. Bara låta det komma till sig.

Natten är nu nära och jag ska försöka låta vila och sömn ge mig nya krafter inför nästa dag med vad den innebär, både det som är planerat och det som kommer att ske utan min vetskap nu.


Bred dina vida vingar, o Jesus, över mig,
och låt mig stilla vila i ve och väl hos dig.
Bli du min ro, min starkhet, 
min visdom och mitt råd,
och låt mig alla dagar få leva av din nåd.

Lina Sandell, Nr 190 vers 1
i Svenska Psalmboken med tillägg, Verbum 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar