Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 8 december 2011

Snö, glögg och grisar


Foto från sjätte våningen i Boden: Astrid Hollingby Almroth

Nu kommer den efterlängtade snön över norrbotten. Och över stora delar av Sverige...? Riktigt så våldsamt behövde den dock inte komma! Det var slirigt och stundvis svårt att se när jag körde hem från Luleå till Boden i eftermiddag. Man måste ju alltid få klaga lite på vädret...
Tyvärr var det inte så vackert som på bilden ovan, det är från förra årets vinter. Men nu är det vitt i alla fall. Och vi kan hoppas på att vackra och ljusa dagar kommer.




I dag har Kyrkan på Campus bjudit på glögg, pepparkakor och skumtomtar på universitetet, LTU. Det passade väldigt bra idag att dricka varm glögg när snön föll i stora flingor ute. Det var många fina och trevliga ungdomar (och äldre också) som vi fick träffa och berätta om advents- och julfirande i kyrkorna i Luleå. Vi önskade varandra god jul.
Ja, tänk det är inte så länge kvar till jul nu... tiden går fort.



Intill oss på LTU stod ett par elever från Sunderby Folkhögskola och sålde sina traditionella och välkända marsipangrisar. Eftersom jag är lite pryd av mig så valde jag ett par blyga och söta små grisar, annars är deras grisar mest kända för att de är minst sagt vågade.

Nu ska jag försöka hitta igen sängen för att orka med en ny dust med snöröken imorgon...
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar