Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 26 december 2011

Julfirande i Porsökyrkan

Du som är intresserad av att se från Julaftonens julfriande i Porsökyrkan kan gå in på länken nedan som jag fått av en av de aktiva i Porsökyrkan (frilansjournalist och författare). Hennes barn är med i julspelet som framfördes där.
På dagen var det alltså från kl 11-14; julspel, sång, julmat och besök av tomten. Jag har förstått att många var där (i alla åldrar) och upplevde det mycket positivt. Fotografierna är från Julspelet.
(Senare på kvällen kl 22 var det Julnattsmässa).

Julfirande i Porsökyrkan. Se Adventskalendern del 27; God Jul!

Återkommer - förmodligen - senare i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar