Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 7 oktober 2011

Skamfilad

Dörr i Nederluleå kyrka, Gammelstad


Jag längtar hem till mig själv.
Jag vill vara med i matchen.
Jag tänker inte längre skämmas, för att jag är jag.
Jag vill göra något mer av mitt liv.
Jag vill hellre dö levande än att leva som en död.
Jag vill ge mig själv det bästa jag har att ge mig.
Jag ska bo i hela mig.
Jag vill kunna stå upprätt och se rakt fram.
Jag vill äntligen bli fri.
Jag vill andas djupt och tänka stort.
Jag vill bli älskad och jag vill älska.


I kväll har Tacksägelsehelgen med temat Liv och längtan börjat med Sinnesromässa i Nederluleå kyrka.
En av dem som "delade" citerade stycket ovan ur boken Skamfilad - om skammens många ansikten & längtan efter liv av Göran Larsson, som är en av gästerna under helgen. En bok och författare som jag gärna rekommenderar. Det ska bli spännande att lyssna till honom i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar