Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 13 oktober 2011

När någon rör vid en...

I lördags, på föreläsningen som Göran Larsson hade i Petrigården om skuld och skam, så citerade han Göran Tunström:

När någon rör vid en
förvandlas man 
till den man alltid velat vara
och en gång kanske var,
men nära nog glömt bort.

Det är starka och fina ord, tycker jag. Våra möten med varandra är viktiga.
Ett ord att ta med sig under dagen. Jag hinner inte skriva mer nu, men kanske återkommer jag senare idag och skriver några rader vad jag tänker när jag ser de orden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar