Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

söndag 16 oktober 2011

Mötesplatser kring tro och liv

http://www.svenskakyrkan.se/lulea
Mötesplatser kring tro och liv - Svenska kyrkan - Nederluleå församling

I Nederluleå församling finns flera mötesplatser för samtal.

Om du klickar på länken ovan och klickar vidare till Porsökyrkan så kan du där se vad som händer i den kyrka som jag är mest i. Där kan du också läsa om:

Vuxenkonfirmation/samtalsgrupp om kristen tro - även för dig som redan är konfirmerad
Vi delar frågor, tro, tvivel, erfarenheter och ser vad Bibeln vill uppmärksamma oss på.Inga särskilda förkunskaper behövs.
Första träffen är imorgon, måndag den 17 oktober kl 18.30-20.00 i Porsökyrkan.
Vi samtalar och fikar tillsammans och avslutar med en andakt.
Då bestämmer vi också plats och tid för de kommande sju träffarna fördelade under höst- och vårterminen.

Vad roligt det skulle vara om du kom med!

Vill du veta mer, kan du ta kontakt med mig, min e-post adress är:
birgitta.ryas@svenskakyrkan.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar