Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 26 december 2012

Tillsammans

Juldagarna går fort när man trivs och har människor nära sig som man tycker extra mycket om. Är man förälder och har vuxna barn så finns nog hos många av oss en längtan efter dagarna när man hade barnen omkring sig i allt det vardagliga - därför är det bästa, när de är hemma några korta dagar, att bara "vara". 

Det kan ju verka väldigt "ogemenskapsaktigt" att sitta framför var sin datorskärm.




Men sitter man i samma soffa, så sitter man nära varandra och kan ha väldigt roligt...


Och när bekymren hopar sig, kan man hjälpas åt...

ASUS är märket. I tre olika storlekar. Yngst har största och äldst minsta.
"Äldsts" är dock nyast - med touch-skärm!
Det fnyser de åt mina barn, men det är väl bara för att de är avundsjuka,
eller ?!


När man är tillsammans kan man prata mycket, berätta, diskutera, rådgöra -


men det går bra att vara tysta tillsammans också,


grubbla, försöka räkna ut det bästa...


ibland går det bra, ibland går det sämre...

Det bästa önskar vi alltid våra kära!


Det bästa är kärlek, vänskap, hälsa, en inre harmoni
oavsett var de i världen befinner sig, hur omständigheterna än ser ut.
Livet är som bekant inte enkelt och det kan växla från tid till tid,
precis som dragen i ett schackspel.
Som närstående kan man inte göra annat än be, hoppas, tro
och finnas där när man behövs...

I eftermiddag har vi vinkat av vår son :-(

3 kommentarer:

  1. Haha, ni är ju för roliga där i soffan...Men som du säger, sitter man nära så är man ju tillsammans ändå. Vi har just suttit uppkrupna i soffan, några av barnen och jag, och kollat på en svensk deckare på dvd. Mysigt det också! Ha det fortsatt trevligt och njut av varann, kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint beskrivet Birgitta! I tystnad kan man också vara tillsammans. Ni ser ut att ha haft riktigt roligt i soffan och ASUS har naturligtvis även jag =) Krama Owe från mig,jag börjar snart på mitt nya jobb och kommer att sakna honom mycket. Vi får träffas snart igen.

    SvaraRadera
  3. Jaha, har du också ASUS, Irene :-)
    Jag har förstått att Owe kommer att sakna dig. Fast jag inte har med saken att göra, så tycker jag att det känns tråkigt att du slutar... men jag förstår. Kul om vi kan träffas ändå någon gång.

    SvaraRadera