Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 24 december 2012

God Jul!

Kyrkstuga i Boden under julmarknaden förra året


Tack för alla julkort som jag/vi har fått!
Jag har tyvärr inte fått iväg ett endaste ett... :-(

Till er som vi har fått julhälsningar ifrån - och till er ALLA 
vill jag önska en riktigt skön och fridfull julhelg!




För oss alla är den här dagen och helgen blandad med många känslor och minnen, förväntningar och bävan...

Det var när mörkret var som djupast som hälsningen helt oväntat kom, att något helt nytt och hoppfullt skett. Det var inte i slottet, i den stora staden, utan i ett mörkt och trångt skyffe hos ett par människor som var på flykt... mitt i natten.




Mörkret flyr, dagen gryr, räddningstimman för världen slår... 
Kristus till jorden är kommen, oss är en Frälsare född.
(från Stilla natt vers 3, SvPs nr 114)


Porsökyrkan, förra julen

För vår del ska vi nu städa och förbereda julmiddagen som vi delar med mina föräldrar, bröder och min brors son. Det ska bli trevligt. Det är -27 grader ute, enligt vår termometer, vitt, klart och vackert.

Kvällen avslutas med Julnattsmässa i Porsökyrkan kl 22. Det är också något att se fram emot. En liten julkör kommer att sjunga och tillsammans får vi sjunga de välkända julsångerna.
Sedan ska jag bara sova några timmar innan jag har Julotta i Benzeliusgården i Bensbyn kl 8 tillsammans med kör och musikanter.

Hoppas att du får en dag som du kan känna dig nöjd och tillfreds med.

GOD JUL!

2 kommentarer:

  1. Tack, Irene! God fortsättning till er! Hoppas att vi kan ses någon gång trots att du inte kommer att jobba kvar i Boden.

    SvaraRadera