Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 13 december 2012

Avslutningen på förra inlägget...

När jag skrev mitt inlägg om Hope igår så hade jag sångtexten nedan i bakhuvudet och kopplade ihop den till hoppet - men jag kom inte ihåg den exakta texten... Texten fanns där eftersom vi hade nämnt den i förberedelsen inför söndagen. Gospelkören Rejoice ska sjunga den på söndag kl 11 i Porsökyrkan. Kom gärna och lyssna!







Tänd ett ljus och låt det brinna
låt aldrig hoppet försvinna
det är mörkt nu
men det blir ljusare igen

Tänd ett ljus för allt det du tror på
för den här planeten vi bor på
tänd ett ljus för jordens barn

.....

Tyvärr hittar jag inte vem som är text-författare. 
Denna sång sjungs säkert också denna Luciadag när många ljus kommer att brinna och lysa upp tillvaron på sjukhus, äldreboenden, arbetsplatser, kyrkor...

Låt aldrig hoppet försvinna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar