Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 13 januari 2011

Den inre styrkan

"Det är den inre styrkan som räknas, inte hur stark kroppen är".
                    Tolkien, Sagan om Ringen

Tack Tolkien! Skönt att höra så här på morgonen när jag känner att min kroppsliga styrka inte är så stor. Jag fick inte upp locket honungsburken i morse. Jag tycker att jag har blivit så svag i "nyperna". Det är ofta som jag måste be om hjälp att få upp lock o.dyl. Ja, jag vet! Jag borde träna mer!
Vad ger då inre styrka? Något att fundera på under dagen.

1 kommentar: