Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 4 juni 2013

Semesterplaner


Oj, då så fort den här dagen gick! Ingen sol och ingen värme idag. Kändes lite tomt. Men just därför var det roligt att planera vår semestervecka i Hallstahammar/Kolbäck ikväll. Det blir en nostalgi-vecka i juli. Så kul det ska bli! Vi planerar att bo i Gästgivargården i Kolbäck några nätter. Då är vi inte långt från Owes gamla hem. Då bor vi vid samma å (Kolbäcksån) som Owe fiskat och paddlat i massor av gånger.


Ett gammalt dia-foto från Kolbäck typ 1982 eller däromkring


Det var i Hallstahammar som jag fick min första pastorstjänst. Det var 1978 som jag kom dit - tänk, det är ju hur länge sedan som helst!! Mycket vatten har runnit i Kolbäcksån sedan dess.


Styrelsemöte utanför kyrkan med en trött pastor, 1983.
Det var nog mitt sista innan jag slutade.


Det är roligt att planera, hoppas och fantisera. Sedan visar det sig hur det blir.

----

Den som regelbundet läser min blogg märker kanske att jag inte skriver riktigt lika ofta som förut, det kan bero på tid och ork, men också att jag inte känner mig lika frimodig att citera olika författare, det finns så många regler kring det. En annan orsak är att jag numera håller till en hel del på Poeter.se, läser andras texter och försöker själv träna mig att uttrycka mig. Det är så roligt - om än svårt.
Om det är någon som är intresserad av att läsa mina texter  finns de här.
En del texter kan du känna igen från bloggen (även om jag skrivit om många = minskat på orden). Håll till godo. Kvalitén varierar.




Nu blommar både hägg, syren och lönn, samtidigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar