Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 27 juni 2013

Allt smakar blod

Sen eftermiddag igår var jag till tandläkaren och drog ut min onda tand, som har bråkat med mig allt för länge. Det var meningen att den skulle rotfyllas igår efter mycket om och men, men då visade det sig för tandläkaren - det jag redan visste - att tanden hade spruckit ytterligare, nu rakt igenom. Den gick inte att rotfylla. Så då blev den utdragen istället. (Komplicerat - stod det på kvittot och kostade därefter). Nu är det ett stort hål där - som bara blöder och blöder. I går kväll fick jag se på när Owe smaskade i sig en massa goda mackor. I dag har jag kunnat äta, men allt kryddat av blodsmak.
Det är inte särskilt synd om mig, men jag är trött på att det hela tiden sipprar lite blod.
Ursäkta, det blev inte så trevlig läsning!

Owe säger att det är inte bara jag som har blodsmak i munnen; det har Sveriges - vad var det nu? - baskettjejer? också! De har kämpat stort ikväll, nära att vinna mot ett av världens bästa lag.

Det kan ju inte jag skryta med.
Jag tränar dock lite grand nu för tiden. Det känner jag mig nöjd med. Även om jag skulle behöva träna mer så att jag fick blodsmak i munnen av den orsaken.

På tal om smak. En helt annan smak. Så har Owe varit på Fagernäs Trädgård idag och bl.a. köpt en buske Chokladkörsbär! Det lät väl gott? Jag visste inte att det fanns en sådan buske. Hoppas att den kommer att trivas hos oss!

Nog svamlat för ikväll. God natt!


Gruvberget, Boden


Jag ser tystnaden och hör ljuset,
tystnaden stiger och ljuset faller,
snart är det natt, nu sys
dag till dag.
.... 

Gerda Antti
ur insidor dikt och ande i vår egen tid
En antologi av Maria Küchen och Christer Åsberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar