Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 13 juni 2013

Ormberget


Denna vecka och nästa har vi, som jag nämnt förut, 
konfirmationsläger i Kyrkbyn, Gammelstad.
På förmiddagen idag var vi på Ormberget. 
Ormarna lyste med sin frånvaro, som tur var, 
däremot lyste solen gott.


Konfirmanderna fick vara med om samarbetsövningar, 
miljö- och skapelsevandringar.
Jag tror att de flesta trivdes bra.


Innan vi återvände till Petrigården och Kyrkbyn, 
grillade vi hamburgare till lunch.


Som alltid när man äter ute, så smakar det extra gott.



Eftermiddagen ägnades åt andra ämnen som t.ex. 
Gud som Skaparen och Bibel och vetenskap. 

Varje konfirmand får möjligheten till ett enskilt samtal med en av sin grupps ledare. (Det är tre grupper, drygt 60 konfirmander sammanlagt och 12, 13 unga ledare + oss anställda.) I eftermiddag var det min tur att ha samtal. Det är en stor förmån att få sitta en stund och samtala på tu man hand med dessa kloka och härliga 14, 15 åringar.

Nu ska jag förbereda det sista inför morgondagens pass. 
Jag har stoppat ned senapsfrön i portföljen.
Vad tror ni att min kollega och jag ska prata om då?


2 kommentarer:

  1. Ni gör ett bra jobb med konfirmanderna!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är roligt :-) Vi har så härliga konfirmander!

    SvaraRadera