Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

måndag 24 juni 2013

En lyckad midnatt


I natt återvände vi till Gruvberget (Boden). Solen lyste för fullt.


Även om det inte syns på fotona så var det fullt dagsljus ute.


Vi var inte ensamma där,
förutom andra människor så var det fruktansvärt mycket mygg!


På vägen hem stannade vi på nya Svartbyviadukten och fotade månen.


Här i dagarna är fullmånen extra stor - den största vi kommer att se under 2013. Den är förstås inte större, utan ser större ut, därför att den är närmare jorden än vanligt. Månen går i en elliptisk bana, ibland närmare jorden, ibland längre ifrån. Just nu är den nära.
Uppgifterna har jag hämtat från min kusins blogg
http://greklandnu.blogspot.se/ under rubriken Under fullmånens sken



2 kommentarer:

  1. Åh, önskar jag kunnat få vara med er däruppe nu i de ljusa nätterna! Men å andra sidan så syns kanske fullmånen lite extra bra i våra sydländska mörka nätter...

    SvaraRadera
  2. Vi tänkte på er när vi var på Gruvberget, vi har inte varit där sedan ni var med.
    Känns som en fantastisk tanke att samma stora måne som vi ser och beundrar, ser också ni (gäller förstås solen också.)

    SvaraRadera