Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 7 mars 2013

Ängel utan vingar


I går kväll var det öppet genrep i Porsökyrkan för Karin Runows musikal
Ängel utan vingar.


Vingar utan ängel


Himmelens port och vingar till de stora änglarna.


Det var en mycket fin handling i musikalen, 
som jag tror att alla kunde förstå och ta till sig. 
Jag vet att det var fler än jag som var rörd till tårar.
Själva innehållet vill jag inte berätta, 
kom istället till Porsökyrkan i Luleå på söndag 10/3 kl 17.00.



Änglar utan vingar har vi väl alla träffat på?
Kanske tänker du på någon speciell händelse i livet...
Ibland förstår vi först efteråt att det var en ängel :-)
Gud har många budbärare här i världen,
i första anblicken är det inte alltid så lätt att känna igen dem.

Änglarnas återkommande budskap är:
Var inte rädd!
Det är också precis det vi behöver höra, 
för hur ofta oroar vi oss inte i onödan
och är rädda för olika saker?!

1 kommentar: