Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

onsdag 27 februari 2013

Tystnad som är som en famn

Kom just till datorn för att släcka ner den för den här dagen. Då föll min blick på några rader ur boken En skärva av din härlighet Psalmmeditationer av Sofia Eriksson och Katarina Sandblom, KHMP Förlag, 2006.

Hellre än att låta tomhet fylla mig, så vill jag få kliva in i mitt inre rum och höra närvarande tystnad. En tystnad som är som en famn som sträcker sig mot mig för att bära mig när jag är trött. Tystnad som en dörr som går upp utan att jag äger den rätta koden eller nyckeln.
Sofia Eriksson

Önskar dig - liksom mig själv - tystnad som är som en famn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar