Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 2 februari 2013

Inget särskilt alls...



Mycket snö har det kommit. Fotona är från igår kväll (tagna av Owe). Och idag har det fortsatt att snöa. Owe har tillbringat en stor del av dagen med att skotta ner snö från taken och köra snöslungan. 


Och vad har jag gjort då? Bra fråga!
Önskar att jag kunde säga att jag började dagen med att göra en deg, medan den jäste, så gick jag en rask promenad, därefter städade jag huset, körde några tvättmaskiner, hälsade på mamma, ringde en gammal kompis, storhandlade för veckan som kommer, sov en kvart, lagat mat och gjort några matlådor, sorterat papper, köpt tyg och sytt gardiner till vardagsrummet, sett Melodifestivalen, skrivit något intressant på bloggen... 


 

Oj, vad trött jag blir! Tur att jag inte är en sådan där duktig människa!
Men en del av det där har jag faktiskt gjort... gissa vad?
Nej, gör inte det.


Och nu är det sen kväll och det finns ingen chans att göra om dagen...
det är bara som det är.
Vissa dagar är bara sådana,
inge speciella,
inget särskilt att skriva om i dagboken.

Trots allt är det kanske en viktig dag.
Även om det blir ett tråkigt inlägg på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar