Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 16 februari 2013

Sanna Hey Sanna Ho Sanna


I går kväll var vi på Göta Lejon, Stockholm och såg på rockoperan
Jesus Christ Superstar.
Det var en härlig musikupplevelse.
Melodierna har ringt i öronen hela dagen.
Inte minst Hosanna Heysanna Sanna Sanna Ho...

Jesu lärjungar

Maria - Anna Sahlene
Jag älskar hennes sång; Hur visar jag min kärlek? 
( I don´t know how to love him).
"...Han skrämmer så, jag längtar så, jag älskar så".

Judas - Patrik Martinsson
Han var otroligt duktig, fantastisk röst, tycker jag.

Jesus - Ola Salo


En liten textsnutt från Jesus, får avsluta det här inlägget:

Varför frågar ni jämt om en plan
för morgondagen?
Var dag har nog av sitt strul
Låt imorgon va imorgon
Försök att vara här och nu.


4 kommentarer: