Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

tisdag 5 februari 2013

Bilder kan säga mer än ord



Ikväll hittar jag inte något särskilt att skriva om på bloggen.  Men bilder kan säga mer än ord.



Jag har en viss förkärlek till stängsel och murar, speciellt trasiga (som den övre bilden)... Hur ska man tolka det?

Vad tänker du och associerar du till när du ser dessa foton? Vad skulle du ha skrivit om?


Är bilderna i rätt ordning, eller skulle de ha placerats på ett annat sätt?

4 kommentarer:

  1. Trasiga stängsel och murar - det är såklart din längtan ut i det fria som ger dig den förkärleken!

    SvaraRadera
  2. En livboj placerad på ett stängsel ger mycket tankar... bla de som sitter fängslade av olika orsaker-vad tänker de på-har de någon livboj som håller dem ovanför vattenytan...

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder du tar!
    "Morsan!"

    SvaraRadera
  4. Jag tänker också på frihet och hopp när jag ser trasiga stängsel och murar. Livbojen på stängslet är också en stark bild...
    Tack för era kommentarer!

    SvaraRadera