Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 21 juli 2011

Till minne

Nu har hon lämnat oss, vår kära schäfertik, Gemla, 12,5 år. Innan jag själv hade hund hade jag lite svårt att förstå sorgen efter ett husdjur. Men nu vet jag hur svårt det är...  så tomt, så tyst, ingen som ligger på ens fötter...

Några fina bilder från det sista året.



Från förra årets vandring på fjället.


I sommar i stugan.
I sommar i uterummet.


Sista måltiden; glass och skinka. En kombination som uppskattades.

Vi är tacksamma för all glädje, kärlek och trygghet som hon har gett oss. 
Många fina minnen bär vi med oss.

1 kommentar:

  1. Åhh :-(, förstår er sorg över en trogen vän, törs inte ens tänka tanken att denna dag även kommer för oss så småningom hon är 5år nu. Dom blir ju så fort en familjemedlem som man delar massor av fina stunder med och en trogen lyssnare när man behöver prata. Jag inbillar mig att det kommer gå lättare ta saknaden om man innan hittar en arvtagare men vet inte förens man provat. frid åt Gemla/ Glenn

    SvaraRadera