Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

torsdag 14 juli 2011

Café Rävasten


I några dagar har maken och jag fixat hemma; målat, rensat, slängt, sorterat, satt upp lister m.m. I dag fick vi några timmars vila och skön gemenskap. Tillsammans med ett par goda vänner besökte vi det fina Rävastens café i Vändträsk, strax utanför Boden.







Det var första gången jag var där. Jätte-fint och mysigt både ute och inne! Och mycket gott!




Jag älskar sådan här typ av miljö. Det är så levande och varmt på något sätt.

Förutom allt det fina så var det gott att få mötas i samtal och gemenskap, att få dela en stunds närhet och en bit vardag med varandra, det som varit och det som är. Jag uppskattar mycket mina vänner!


Det finns en stark kraft inom oss
som vill livet och bekämpar mörker och död.
I det tätaste mörker lyser en
himmelsblå blomma.

I inledningen av boken Ömhetens sakrament Tankar om det ömtåliga livet av Erland Svenningsson, Libris, 1995.


Länkar där du kan läsa om Café Rävasten:

Bilderna i detta inlägg från Café Rävasten har jag tagit själv.

2 kommentarer:

  1. Fint ställe! Kanske det kan bli tillfälle för en kopp kaffe där för oss också...

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan det nog finnas tillfälle till...

    SvaraRadera