Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

fredag 8 juli 2011

Buren utan att veta om det

I natt har jag oroat mig - det går bra att oroa sig på natten, har ni märkt det?!

En tröst är Ylva Eggehorns ord, ur boken Andrum, Cordia (red: Liselotte Johansson):

"Det uttröttade barn som sover, märker inte att det blir buret, behöver varken känna det eller tro det; det sker ändå".


En scannad bild från när vårt första barn var nyfödd. Tyvärr, lyckades jag inte att få bilden större... Klickar man på bilden blir den större. Tror att det är min mamma som har tagit fotot.
Då bodde vi i Jordbro, Haninge kommun.

1 kommentar:

  1. Oh, så fin bild på er! Minns det där snusande i halsgropen från ett nyfött barn. Och att oroa sej på natten känner jag väl till, tänk vad allt blir förstorat och så mycket värre vid 4-tiden på natten! När man sen på dagen tänker på samma sak krymper det ofta ihop till en "tumme". Kram!

    SvaraRadera