Välkommen!


Det mesta som händer oss människor, som vi har behov av, tänker och tror är i grunden detsamma i alla kulturer, samhällsklasser och genom årtusenden. Ingenting är nytt under solen. Men det är inte mindre viktigt eller intressant för det. Tvärtom!
Här delar jag tankar och upplevelser som har anknytning till mitt liv. Ofta är det genom dikter, citat och böner, som jag tycker om. Du får gärna kommentera inläggen. Hur man gör läser du på sidan Om bloggen.

lördag 2 juli 2011

Lilla Fågel Blå

Just nu pågår Boden Alive; fria inträden, alla åldrar - en ganska trevlig festival.
Vi har varit nere på stan en stund ikväll och lyssnat bl.a. på Kalle Christiansson och träffat trevliga bekanta.


Kalle Christiansson (blev 2:a på Idol för ett par år sedan). Foto: O.R.

Om en liten stund ska vi tillbaka och lyssna på Staffan Hellstrand. Kanske sjunger han "Lilla Fågel Blå" - eller är han less på den?! Det är säkert en sång som önskas på alla hans konserter.

Lilla Fågel Blå
Det kallas himlen och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor
över himlen
så önskar jag att du var här
Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Och jag kan bara säga

Kom tillbaks
Den här världen är så undrbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Lilla Fågel Blå

Vi var så unga och vi kunde inte säga stopp
Fast världen föll som ett korthus
när vi försökte klättra opp
Och vi fick aldrig säga hur vi älskade varandra
som bara vänner gör

Kom tillbaks...

Du var så poetisk
och nu går du i en annan  värld
Jag tror den kalls himleen
och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor 
över himleen
så önskar jag att du var här
Och nu kan jag bara säga

Kom tillbaks...


Nu måste vi åka... återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar